Praktijkprikkel

Veel apotheken bieden hun patiënten een herhaalservice aan. Een herhaalservice heeft grote voordelen voor zowel de patiënt als de apotheek. Het bevordert de therapietrouw en is gemakkelijk voor de patiënt. Patiënten hoeven geen herhaalrecepten meer aan te vragen. Ook maakt de herhaalservice het apotheekproces efficiënter. Dat er ook risico’s kleven aan een herhaalservice blijkt uit de volgende melding die het Portaal voor Patiëntveiligheid ontving.

Bekijk de complete Praktijkprikkel via onderstaande button.

Praktijkprikkel

Een Praktijkprikkel is een korte beschrijving van een medicatie-incident met aanbevelingen voor de praktijk. Wil je de Praktijkprikkels ook ontvangen? Meld je dan aan via onze website.

Contact

Downloads

Praktijkprikkel 2020/08 - Risico's bij de herhaalservice
Download
2020-08 Praktijkprikkel_risic....pdf

Laatst gewijzigd op 16 februari 2021

Deze site maakt gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies om informatie over het gebruik van onze website te verzamelen om de inhoud te verbeteren. Door hieronder op “accepteren“ te klikken stem je in met het plaatsen en gebruik van al onze cookies. Voor meer informatie verwijzen wij je naar ons cookiebeleid.