Praktijkprikkel

Veel apotheken bieden hun patiënten een herhaalservice aan. Een herhaalservice heeft grote voordelen voor zowel de patiënt als de apotheek. Het bevordert de therapietrouw en is gemakkelijk voor de patiënt. Patiënten hoeven geen herhaalrecepten meer aan te vragen. Ook maakt de herhaalservice het apotheekproces efficiënter. Dat er ook risico’s kleven aan een herhaalservice blijkt uit de volgende melding die het Portaal voor Patiëntveiligheid ontving.

Bekijk de complete Praktijkprikkel via onderstaande button.

Praktijkprikkel

Een Praktijkprikkel is een korte beschrijving van een medicatie-incident met aanbevelingen voor de praktijk. Wil je de Praktijkprikkels ook ontvangen? Meld je dan aan via onze website.

Contact

Downloads

Praktijkprikkel 2020/08 - Risico's bij de herhaalservice
Download
2020-08 Praktijkprikkel_risic....pdf

Laatst gewijzigd op 5 januari 2021