Informatiepagina
Aanleveren meldingen medicatie-incidenten door organisaties
Naast het individueel melden is het ook mogelijk als organisatie medicatie-incidenten te melden:
- via de Bulk-upload-functie in jouw Meldingenportaal kun je periodiek handmatig een bestand (Excel) uploaden
- via een technische koppeling API (Application Programming Interface) kun je direct en volledig elektronisch de relevante incidentmeldingen vanuit jouw registratiesysteem aan VMI aanbieden.
Alle incidentmeldingen zijn na aanlevering direct zichtbaar in het eigen Meldingenportaal van jouw organisatie. Om gebruik te kunnen maken van een eigen Meldingenportaal registreert de hoofdaccounthouder zich via: https://vmi.ivm.nl/registreer. Raadpleeg deze handleiding voor meer informatie over hoe je je als melder kunt registreren bij VMI en het inloggen in je Meldingenportaal.
Augustus 2025: Gebruik de ondernemings-AGB of vestigings-AGB voor bovenstaande registratie. Betekenisvolle vestigingen worden niet gevonden via onze koppeling met het AGB-register en daarmee kan helaas niet geregistreerd worden. Stuur bij vragen een e-mail naar ivm-beheer@ivm.nl
Wil je meer informatie of advies? Neem contact met ons op. Dat kan via vmi-beheer@ivm.nl
Meer informatie
Laatst gewijzigd op 5 augustus 2025