Klanten aan het woord

“We zagen dus wel een beetje op tegen het werken met de acteur. Maar het verliep heel natuurlijk en daarmee ontspannen. En als team heeft het ons versterkt omdat we met elkaar, al doorvragend tot de kern van het probleem konden komen.”

Casus

Het team van BENU-apotheek VEUR werd onder meer geconfronteerd met een oudere dame die in de apotheek kwam omdat haar pillen bijna op waren. Volgens de computer moest ze echter voldoende in huis hebben. Uit het (vraag)gesprek met haar bleek dat haar dochter, die nu met vakantie was, de medicijnen altijd klaarzette in eierdopjes. En uiteindelijk werd duidelijk dat die waren omgevallen en dat de mevrouw in kwestie de pillen verkeerd gesorteerd had en dus in één dag de medicijnen - die ze nu te kort kwam - had ingenomen. Omdat ze niet precies wist wanneer haar dochter terug zou komen, hebben we haar aangeboden een weekcassette te maken met al haar medicijnen. Dat vond ze goed.

Ook kwam er in de scholing een meneer in beeld die heel neerslachtig was en eigenlijk niet meer wilde leven. Bij doorvragen bleek dat hij zijn pillen tegen depressieve klachten niet innam omdat hij de strips niet open kreeg vanwege zijn artrose. Naar aanleiding van onze oplossing, om de pillen in een potje te doen, werd duidelijk dat ook het halveren van de medicijnen problematisch was. Ook daar konden we bij helpen.

“Als ik op de scholing terugkijk gaat voor mij de eerste over de analyse en de tweede dag over wat je hoort en ziet ‘tussen de regels door’. Dat was waardevol, zeker omdat de opstelling van de trainers en de acteur enthousiast, flexibel en open was. Er was ruimte voor vragen, we vonden het fijn dat er complimenten waren voor wat goed ging. Dat maakt het altijd makkelijker en leuker als je iets moet doen wat je misschien wel spannend vindt”, aldus apotheker Janneke Schijf.

Ook geïnteresseerd in deze team nascholing?

Lees hier meer of neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0888 800 400.

Contact

Meer informatie

Laatst gewijzigd op 20 juli 2020