Persbericht

Peter Bosselaar is met ingang van 1 januari 2024 benoemd tot voorzitter van de Raad van Toezicht van het IVM. Bosselaar (60) is sinds 2021 bestuurder van Atlant Zorggroep in de regio Apeldoorn. Ook is hij vanaf 2018 lid van de Raad van Toezicht bij Stichting Annenborch in Rosmalen en voorzitter Raad van Toezicht bij Intrakoop. In het verleden bekleedde hij tal van topfuncties in de (thuis) zorg en welzijn.

Bosselaar neemt het stokje over van dr. Lode Wigersma die deze taak 8 jaar heeft vervuld. Het IVM en de leden van de Raad van Toezicht bedanken Wigersma voor zijn deskundig en bevlogen voorzitterschap.

Bosselaar zal samen met zijn collega’s uit de Raad van Toezicht toezien op de uitvoering van het beleid door de Raad van Bestuur van het IVM en die met raad en daad gevraagd en ongevraagd adviseren.

“We zijn zeer verheugd met de komst van Peter Bosselaar. Met zijn grote staat van dienst binnen de zorg en welzijn en zijn uitgebreide kennis en ervaring met complexe onderwerpen, is hij bij uitstek geschikt voor deze functie:”, aldus vertrekkend voorzitter Lode Wigersma.

Meer informatie over de (leden van de) Raad van Toezicht van het IVM: Instituut Verantwoord Medicijngebruik.

Over het IVM

Het IVM is de neutrale kennis- en implementatieorganisatie die landelijk de kwaliteit, veiligheid en betaalbaarheid van het geneesmiddelengebruik verbetert. Het IVM doet dat door beleid en wetenschap te vertalen naar praktische handvatten voor iedereen die in de dagelijkse praktijk met medicijnen te maken heeft. Onder meer het landelijk meldpunt voor medicatie-incidenten (VMI) en de IVM-academie waar inmiddels meer dan 200.000 cursisten staan ingeschreven, maken deel uit van het IVM. Verder ondersteunt het IVM het FTO in Nederland, geeft informatie over nieuwe geneesmiddelen(groepen), verricht toegepast onderzoek, voert audits uit en geeft adviezen over medicatieveiligheid in de langdurige zorg. Ook verzorgt het IVM de landelijke campagnes over geneesmiddelen en verkeer.

==================================================================================

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling communicatie van het IVM, Mirjam Dijsselbloem, pers@ivm.nl of +31 (0)888 800 400.

Voor algemene informatie over het IVM, zie www.ivm.nl.

Nieuwe RvT-voorzitter Peter Bosselaar
Download